Sto milionů za dva dny. Fanoušci se podcasterovi Vojtovi Žižkovi složili na pražský činžák

3. 9. 2025 Jaroslav Bukovský
Jak od drobných investorů sehnat sto milionů korun během dvou dnů? Solidní realitní projekt a poutavý výnos stačit nemusí, nutností je připojit významný bonus. Třeba brand populárního podcastera. Vojtovi Žižkovi se to povedlo.
Je první školní den letošního roku a crowdfundingová platforma Fingood posílá klientům avízo k nové realitní investici. Čtyřiadevadesát milionů korun na financování nákupu činžáku v pražském Podolí, tedy v jedné z nejlukrativnějších částí metropole.
Jinak vcelku standardně působící nabídka nabere grády v okamžiku, kdy se potenciální investor dozví, že pro peníze si na trh jde jedna z nejznámějších postav české podcastové scény, Vojta Žižka. A je o dalších čtyřiadvacet hodin později a peníze na dům jsou po kupě. Investoři se o premiérový Žižkův realitní crowdfundingový počin téměř poprali.
„Kupní smlouva je podepsaná a v příštích dnech bude dům uhrazen,” říká Vojta Žižka s tím, že za bezmála stomilionovou půjčku ručí kromě podolského činžáku i dvojicí směnek podepsaných jím a jeho obchodním partnerem, podnikatelem Martinem Ladyrem.
Oba stojí rovným dílem za společností Podolská 144, která miliony přes Fingood nabrala. Právě Ladyr, který spravuje vlastní realitní portfolio, podle Vojty Žižky s tipem na nákup domu přišel. Žižka je ze svých podcastů znám jako burzovní i realitní investor, premiérou je pro něj zkušenost s crowdfundingem. Sám do projektu podle svých slov dal deset milionů z vlastních peněz.
„Samotného mě překvapilo tempo, jakým jsme peníze vybrali. Snažím se o co největší transparentnost projektu, právě proto za něj oba ručíme kromě nemovitosti i svým majetkem,“ tvrdí Žižka. Influencer se svým parťákem nabídli investorům příběh o rychlém zhodnocení 94 milionů na 150, a to v nadcházejících dvanácti měsících. Cestou ke zhodnocení investice má být doslova naporcování domu na jednotlivé byty.
Činžák je totiž nyní zapsaný v katastru jako jeden celek, celý dům tedy patří jednomu majiteli a nelze ho oficiálně rozdělit na byty nebo kanceláře. Právě „nasekání“ domu na byty a jejich následný prodej je gró celého byznysplánu. Žižka tvrdí, že celý projekt chce s partnerem dotáhnout do konce, prý tak nejde o pouhý marketing všech zúčastněných aktérů, kdy by například Podolskou 144 obratem prodali dál. Platforma Fingood na bližší dotazy e15 po charakteru vztahů s Žižkou odkázala na podcastera jako postavu, která bude „tento projekt výhradně komunikovat“.
„Projekt je jasnou ukázkou toho, jaký vliv mají v dnešní době influenceři. Samotná forma investice i očekávaný výnos se jeví docela atraktivně a renomé lidí, kteří za tím stojí, projektu přidává,“ soudí investiční poradce společnosti 4fin Jiří Ušjak. Obchodní strategie propojující brand influencera s jeho projekty podle expertů dobře funguje.
„Rizikovost developerských projektů se odvíjí od praktických zkušeností developera. Podcasteři nejsou developeři, ale samozřejmě se mohou s nějakým zkušeným developerem spojit. I proto jde Vojta Žižka do projektu s Martinem Ladyrem, který má v oblasti realit výrazně větší zkušenosti,“ uvádí analytik společnosti Finlord Boris Tomčiak.
Žižka se v roce 2021 po deseti letech v České spořitelně, kde v závěru svého působení vedl tým lidí spravujících aktiva v objemu kolem dvanácti miliard korun, postavil na vlastní nohy a spustil podcast, který má v současnosti kolem dvou set tisíc posluchačů měsíčně. Rád o sobě tvrdí, že „rozhovor u něj se nedá koupit“. Právě svou reputací a dlouholetou zkušeností se správou velkého objemu aktiv se vyčleňuje z divoké a těžko definovatelné kategorie internetových influencerů, někdy spojovaných s podporou podvodných aktivit.