Nejdražší dům v Praze má po osmi letech majitele. Počkal si na slevu 200 milionů

21. 12. 2025 špi
Luxusní rezidence zakladatele AAA Auto dlouho čekala na kupce.
Vila byla na trhu od roku 2017 a až nyní našla nového vlastníka, píší Hospodářské noviny
Prodej reflektuje pokles ceny a změny na pražském trhu s exkluzivními nemovitostmi.
Jedna z nejvýraznějších rezidenčních nemovitostí v Praze změnila po letech majitele. Luxusní vila v Troji, která byla dlouhodobě označována za nejdražší dům na českém trhu, se prodávala bezmála osm let. Teprve nyní se podařilo najít kupce, který byl ochoten akceptovat podmínky transakce v segmentu, kde se obchody uskutečňují jen výjimečně. Vilu dal na trh Anthony James Denny, někdejší majitel sítě autobazarů AAA Auto.
Nemovitost se do nabídky dostala už v roce 2017 s cenovkou, která výrazně převyšovala běžný standard pražského rezidenčního trhu, totiž více než 400 milionů korun. Právě vysoká cena a specifický charakter domu patřily mezi hlavní důvody, proč vila zůstávala tak dlouho bez nového majitele. Postupem času tak docházelo k úpravám nabídkové ceny.
Vila se nachází v jedné z nejprestižnějších pražských lokalit – nad Trojským zámkem, s výhledy na město a v těsném sousedství zeleně. Objekt byl navržen jako reprezentativní rezidence s důrazem na soukromí, nadstandardní velikost pozemku a luxusní provedení. Právě kombinace exkluzivní polohy a mimořádného rozsahu však zároveň výrazně zužovala okruh potenciálních zájemců.
Prodej ilustruje proměny, kterými v posledních letech prochází trh s nejdražšími nemovitostmi. Zatímco u běžného bydlení ceny v minulých letech prudce rostly, segment extrémně drahých rezidencí zůstával utlumený a kupující byli výrazně opatrnější. U takto výjimečných domů navíc hraje roli nejen cena, ale i individuální preference, investiční strategie a ochota čekat.
Uzavření obchodu tak lze číst i jako signál, že se luxusní rezidenční trh v Praze postupně rozhýbává, i když stále funguje podle odlišných pravidel než masový realitní trh. Prodej podobných nemovitostí je spíše otázkou let než měsíců a každý úspěšný obchod je spíše výjimkou než normou.





